2015-01-17

Dag 10 - Puderfrossa och trötta ben

Så kom det till sist ett litet dump, tillsammans med det som kom för några dagar sedan ligger det nu upp till 30 cm fin, kall, lös snö.
Förväntansfull inför nästa åk.
Trots att det var rätt mycket folk idag, lördag som det var, åkte jag ospårat så länge jag orkade och det kan ju inte vara fel. Nu måste jag dock erkänna att jag fakiskt inte körde riktigt hela dagen.

Men jag tänker så här: Det är när man är trött som misstagen kommer. Det ligger ju något i det där att man skall skippa sista åket. Det var ju just sista åket för tre år sedan som höll på att bli det sista någonsin. Så jag tänkte att istället för att fortsätta tända större och större majbrasor i låren för varje åk så avslutar jag lite tidgare och tar det lugnt och njuter av minnena av dagen.

Så bra blev åket!
Eftersom jag har ett jobb att sköta, så försöker jag även prova olika restauranger så jag har någon uppfattning när gästerna kommer. Idag var faktiskt inte den bästa. Chiecco hade fått bra recensionser på nätet men det är nog inget för mig, eller skidälskande svenskar. Det är däremot ett utmärkt ställe om man gärna långlunchar med ett par flaskor Prosecco som fördrink hellre än att åka skidor. Maten som jag åt var god, inget att klaga på. Så här långt stämmer det som jag har läst, det finns inga dåliga restauranger i Courmayeur. Jag har i alla fall inte hittat någon.

Eftersom jag nu råkar ha en GoPro-kamera så lekte jag lite med den idag, och satte ihop en snabb edit av några sekvenser från förmiddagen. Det blir nog inte nominerat till årets åk, och jag får troligen inga sponsorerbjudanden men klippet förmedlar förhoppningsvis en del av känslan. Sen är ju inte jag någon proffsåkare heller, men det är kul!

Kolla här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar