2015-01-29

Dag 21 - Välkomna till Paradiset

Idag är dagen D. Dagen när den första Active Ski-gruppen för säsongen kommer till Courmayeur. Jag började dagen med ett par timmar i perfekta soldränkta Italienska pister, bara för att komma i stämning. Lite puckel blev det också för att mjuka upp kroppen, men jag sparade på skogspudret till gästerna.

Så ska en pist se ut.
För det ligger faktiskt fortfarande orörd kallsnö i skogen och en bit upp på berget. Det kom en liten överaskningsdecimeter igår som inte fanns på någon prognos, det gjorde inte saken sämre. Fortfarande är det mesta relativt opåverkat av vind. Riktigt bra förhållanden alltså, det skall bli så roligt att få välkomna gästerna till all åkning som finns här, trots den lite ovanliga snösituationen i början på säsongen.

I morgon är det dags för Det Stora Dumpet enligt prognosen. 80+ cm de närmaste 2 dygnen. Även om vi bara får hälften av det kommer det att bli episkt!

Det blev dryga 8 timmars jobba med start klocka 4 på eftermiddagen med att möta och informera de anländande Active Ski-gästerna. Det tog lite extratid tyvärr då två gäster saknar sitt bagage. Jag får ihop ett skidställ av mina extrasaker som jag lånar ut, sedan får vi se hur vi löser det för den andra gästen. Väldigt sent blev det också, så fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar