2015-03-16

Dag 67 - Home Sweet Home och Puderjakt

Så var jag tillbaka i Courmayeur igen efter en snabbtur till Gressoney och sedan nästan en vecka i Verbier.

Det kändes hemtamt och trevligt, och det hade trots allt kommit lite snö. Inte så att det riktigt räcker, men lite mjukt ovanpå det hårda var det ju i alla fall. På det hela taget en ganska bra dag, det var roligt att åka trots att det inte var den lättaste åkningen.

Lite glad för snö i alla fall!
Lite roligt är det ju också att bli igenkänd av mycket av personalen. Jag kände mig som en riktig local när jag råkade komma precis så att jag inte fick plats i liften upp till Youla, men så helt plötsligt kunde jag gå in! Då var det liftvärden Marco som känt igen mig i övervakningsspegeln, och släppt in mig. Tummen upp!

Planen var att skippa lunch i backen, åka 9 till 14-ish och sedan tillbaka till lägenheten för lite jobb och sånt. På onsdag morgon var tanken att åka till Champoluc för att bo hos Josef där. Men, jag försöker ju vara spontan och när Johanna i Gressoney ringer mig medan jag handlar och säger att jag bara måste komma för det är så mycket snö, var det ju inget svårt beslut trots allt. Verkar ju som halva norra Europas skidåkarelit har eller är på väg att vallfärda till Monterosa-området för det episka vårdumpet och då kan ju inte jag vara sämre när jag nu får en sådan fantastiskt vänlig inbudan. Tack så jättemycket snälla Johanna som vill dela med sig av det vita guldet med mig!

Börjar känna mig nästan lite Pro när jag susar runt i min säsongarbil mellan skidorterna och jagar jobb och snö. Jag brukar ju tycka resa är lite jobbigt, men nu får jag träna på att spontanpacka och dra på en timmes varsel utan att veta hur länge jag skall vara borta, riktigt hur jag skall sova, eller exakt var.

Lite rutinerad känner jag mig också som har med mig reparationskit och silvertejp. Idag behövde pjäxan en smärre reparation, bara att glida in på en restaurang, ta en (god) cappucino och fixa.

Silvertejp. Never leave home without it.
Så skönt att vara tillbaka i ett land med drickbart kaffe också!

I morgon väntar puderfest, med skön åkning i bottenlös nysnö om allt går som planerat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar