2015-02-05

Dag 29 - Tillbaka på jobbet

Det blev en ganska vit dag på kontoret idag.

I går kväll åkte jag över till Gressoney från Courmayeur för att vara stand-in för kollegan Josef för de 25 gästerna som skulle komma. Det började bra även denna gång, med inte mindre än 9 bortkomna bagage.

Tips från coachen: Packa skidkläder och annat du inte kan eller vill hyra eller köpa i handbagaget eller bär på kroppen när du åker på kort skidresa, särskilt om det är med mellanlandning.

Jag brukar tänka delvis så när jag reser, men i framtiden kommer jag nog att åka flygplan i skidställ och hjälm.

Som vanligt löste det mesta sig och de flesta, om än kanske inte alla gästerna kom ut i backarna med lånade och/eller nyköpta reaprylar. Rean gällde bara när det var cash. Gästerna undrade om det var förra veckans numera framkomna bagage som såldes ut.

Jag körde en pistvisning i Josefs spår, med lunch på Mandria på Champolucsidan som fungerade riktigt bra. Däremot blåste det lite för mycket för att Passo Salati skulle kännas lockande, så det blev ett sista åk med några gäster från Gabiet tillbaka till Gressoney.

Det kom en hel del snö under dagen, och det verkar fortsätta en bit in under natten så morgondagen kan bli riktigt bra. Enda smolket i backen var just sikten där det var rätt svårt att se skillnad på backe, himmel och mitt-i-mellan, annars verkade alla gästerna nöjda med dagen! Ganska många trötta ben, men inte mina. Övning ger färdighet.

After-ski på Giovannis, och sedan tillbaka till lägenheten jag bor i de närmaste fyra dagarna med troligen jordens för tillfällets långsammaste Internet. Inte heller hjälper mitt mobila bredband, det här är verkligen en avkrok vad gäller Internet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar