2015-02-24

Dag 48 - Skavanker och Bra Vägval

Gammal man gör så gott han kan, men kroppen tar ju lite stryk av sådant här. Jag samlar på mig lite skavanker så här när det närmar sig halvtid, men ännu så länge inget allvarligt.

  • Känselbortfall i vänster lillfingerspets. Blev antagligen lite kallt någon gång i början.
  • Ont i vänster arm efter ett hårt fall. Jo, det finns några få hårda platser att ramla på även här.
  • Ont i höger armbåge av att lyfta och kränga ryggsäcken av och på hela dagarna.
  • Någon sorts överbelastning i höger mellantår, gör ont när jag använder tårna för balans. Jätteskumt.
  • Ont i ryggmuskler av ryggsäcken, framförallt på eftermiddagarna. Någon som sticker knivar där, inte skönt. Borde väl gå över med träning, eller?
  • Lite ömma smalben, men verkar inte tendera mot benhinneinflammation. Det har jag haft förut, och det var inte kul!
  • Näsan väldigt köldkänslig, men det är egentligen ett arv från förra året då jag förfrös den lite. Tur jag har en Active Ski-buff att dra upp när det blir kallt.
  • Vänster tumme ont som kommer och går. Nåt med leden eller någon sena tror jag.
  • Inte egentligen en skavank, men lite lustigt att jag numera har valkar på insidan av tummarna av stavarna!
  • Vänster ben, det f.d. brutna. Det gör ju tyvärr fortfarande ont, trodde det skulle gå över, men det kanske skall vara så. Jaja. Lite hindrande ibland särskilt på hårt ojämnt underlag.
  • Några småskador på bägge smalben efter lite väl optimistiska rundningar av små lärkträd.
  • Diverse smärre skrubbsår på armarna, sviter av mitt bergsklättraräventyr.
På pluskontot är att min högra hälsena som jag haft problem med i nästan 2 år verkar nästan vara bra, jippee! Då kanske det kan bli lite löpträning när jag kommer hem, och återupptagande av projekt Öppet Spår nästa år.

Liften upp till Youla känns lite som Blixt Gordon från 50-talet i designen.

20+1 personer packade tätare än Tokyos tunnelbana.
Man undrar lite hur de tänker ibland med skyltningen.

Det är ok att skidåkare trillar ned från Arp alltså?
Sedan hittade vi ju lite snö trots allt, även idag.

Per in action.
Pratade lite med Active Skis lokala guide, Luca Rolli, som jag stötte på i byn. Visade sig att vi hade valt bättre väg än guiden idag :-). Vi drog inte ned i ravinerna, utan körde i skogen på ryggen mellan två raviner på väg ned mot Val Veny, där bilderna här är tagna, och det var ju riktigt bra. Luca var missnöjd. Bara packad skarsnö följt av tung varmsnö hade de haft.

Per in fortsatt action.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar