2015-02-10

Dag 34 - Livet Jag Lever Just Nu

Även om allt inte är perfekt med skidåkning och avkoppling har den här tillvaron sina verkligt ljusa stunder. Visserligen är jag lite överbokad med andra saker än skidåkningen, med Active Ski-gäster, IT-konsultuppdrag och den egna utvecklingen av AxCrypt. Tiden räcker inte riktigt till, och det känns stundtals lite pressat när jag känner jag inte riktigt får till det som jag vill, framförallt med det datorrelaterade jobbet.

Men...

Så blir det som idag, när jag åker upp med första kabinen 8.45, åker skidor i 5 timmar och står sedan med ansiktet mot solen i väntan på kabinen ned och tänker tillbaka på det här.

Vy mot La Balme och La Thuile-hållet från Cresta d'Arp.
Kittar om vid Colle di Youla, 2661 möh.
Skuggselfie på toppen efter promenad upp mot Arp Vieille-åket.
På väg ned, Arp Vieille.
Vy nedåt mot Val Veny.
Notera den totala avsaknaden av andra människor. Det här med att åka till alperna en säsong i min ålder är ju lätt att klassa som en 50-årskris. Isåfall hoppas jag alla får en. Det känns verkligen inte särskilt krisartat.

Så även om livet jag lever just nu har sina jobbigare sidor ibland, så har det också sina verkligen ljusa stunder. Vi människor är ju också så underbart funtade att vi minns hellre de bra sakerna, och glömmer de dåliga.

Jag försöker också att aldrig ta sådana här stunder och upplevelser för givet, utan verkligen medvetet tänka på hur priviligierad jag är att få uppleva detta och att ha en frisk familj. För ett par dagar sedan nåddes jag av det otroligt sorgliga beskedet att ett skidkompispar jag träffade en helg i Kittelfjäll för 2 år sedan som väntade barn sedan i höstas, inte längre gör det. Det är andra gången på senare tid detta händer i bekantskapskretsen. De här skidkompisarna har jag bara träffat ett par korta dagar, men de gjorde ett väldigt starkt intryck på mig, det är människor jag instinktivt tycker oerhört bra om och jag kan inte tänka mig ett par mer ämnade att bli fantastiska föräldrar. Om det vill sig så i framtiden, blir det så, men deras sorg just nu känns ända hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar