2015-02-15

Dag 38 - Taxi, Var God Dröj!

Det får bli en riktigt kort notis idag.

Hämtning av gäster i Gèneve drog som väntat ut på tiden, denna gång kom allt bagage men det tog sin lilla tid minst sagt. Mycket folk var det också.

Fler som väntade på ankommande.
I övrigt en lugn och bra transfer.

Halvägs tillbaka kommer det ett SMS från kompisen Per som jag övergett på egen hand i Courmayeur. Det visade sig att han hade teamat upp med 4 datakonsulter och drack GT på löpande band. Någonstans i den vevan hade Per visst dessutom lovat en skjuts för killarna till deras hotell i La Palud, 3 km eller så från Courmayeur.

På väg från gästernas hotell träffade jag på både Carlos, han med Christiania som vägrar låta mig betala som nu passade på att bjuda in mig på middag på hans andra restaurang Mont Frety också, samt Rocco min lokala skidkompis. Vi bokade träff måndag/tisdag, det kan bli episkt.

Snön fortsätter falla på den Italienska sidan, medan Chamonix-sidan bara såg grå och trist ut. Prognosen säger att det skall komma rätt mycket snö i morgon, så början av veckan kan verkligen bli bra.

När jag väl lämnat av mina gäster, pratat med Carlos och Rocco samt svept en bjudkaffe på Bar Roma var det bara att packa in ett gäng hyfsat glada konsulter i bilen - varav en i bakluckan och ge sig iväg på snöiga branta vägar till La Palud. Men mina fina Goodyear dubbfria levererade igen, och jag kom både upp och ned utan några egentliga problem.

Tillbaka till Courmayeur och plocka upp Per som fortsatt partyt på egen hand på Bar Roma, och rulla hem till Morgex för ett par timmars sömn och sedan pistvisning å sånt med gästerna i morgon. Puh. Livet i Alperna är hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar